Urząd Gminy Deszczno, ul. Lubuska 90, 66-446 Deszczno, tel. 95 728 76 50, e-mail: gmina@deszczno.pl
zadaj pytanie wójtowi

Porozmawiaj z nami za darmo
z Twojego komputera.

głos deszczna
publikacje promocyjne

Gminny Portal Mapowy

gminny portal mapowy
gminny portal mapowy

Gmina Deszczno na szlaku dziejów

Fotorelacje


Archiwum fotogalerii »

nasz kanał TV

BIP

eBOI

elektroniczny samorząd

Znajdź nas na Facebooku

nasz kanał TV

Obsluga techniczna
ALFA TV

2015-11-09 14:05:13

Nabór wniosków w ramach programu usuwania azbestu

Wójt Gminy Deszczno informuje, że do końca 2015 mieszkańcy mogą składać wnioski o bezpłatne usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Deszczno.
Gmina Deszczno przystępuje do programu realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze, dzięki któremu możliwe będzie uzyskanie dofinansowania na demontaż, transport i utylizację azbestu. O bezpłatne usunięcie wyrobów zawierających azbest mogą ubiegać się zarówno przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne mieszkające na terenie Gminy Deszczno i posiadające tytuł prawny do nieruchomości, na której znajdują się takie wyroby. Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest będzie dla uczestników projektu bezpłatna.

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w niniejszym programie zapraszamy do złożenia wniosku do dnia 31 grudnia 2015 r. wraz z załącznikami w Biurze Obsługi Klienta  Urzędu Gminy Deszczno.

Ewentualne braki formalne we wnioskach będzie można uzupełnić w terminie do 15 stycznia 2016 r., na wezwanie pracownika Urzędu Gminy w Deszcznie.

Druk wniosku o usunięcie wyrobów zawierających azbest wraz z załącznikami (tj. zgłoszenie robót budowlanych, oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością) można pobrać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Deszczno oraz ze strony (załączniki poniżej).

Dla inwestycji, dla których wymagane jest zgłoszenie prac budowlanych w Starostwie Powiatowym do wniosku należy załączyć: kopię zgłoszenia robót budowlanych, oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomością oraz mapę poglądową. Dokumenty te winny posiadać informację o dacie wpływu do siedziby Starostwa Powiatowego w Gorzowie przy ul. Pankiewicza 5-7.

Do dokumentów należy również załączyć mapkę poglądową lokalizacji nieruchomości z której usuwane będą wyroby zawierające azbest. Mapkę poglądową można wydrukować ze strony Systemu Informacji Przestrzennej Powiatu Gorzowskiego https://powiatgorzowski.geoportal2.pl/

Wzory powyższych dokumentów przygotowaliśmy dla Państwa w dwóch wariantach:

  1. wymiany pokrycia dachowego
  2. rozbiórki budynku

Informacji w zakresie obowiązku zgłoszenia robót udzielają pracownicy Wydziału Budownictwa i Środowiska Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. ul. Pankiewicza 5-7 tel. 95 7330 453 i 454.

Złożone przez Państwa wnioski posłużą do wystąpienia o dotację dla gminy ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze. Wojewódzki Fundusz zdecyduje o przyznaniu dotacji dla gminy do końca I kwartału 2016 r.
W oparciu o tę decyzję gmina wybierze jedną firmę, która wykonywać będzie procedurę demontażu i usunięcia azbestu z Państwa nieruchomości.

Na tym etapie zwracamy Państwa uwagę, na rzetelność dokonania obliczeń metrów kwadratowych, w tym w szczególności „zakładek” płyt azbestowych.

Możliwie najwyższa dokładność obliczeń ilości usuwanych wyrobów zawierających azbest jest istotna z punktu widzenia przygotowania wniosku o dofinansowanie oraz późniejszego przygotowania przetargu.

Podkreślamy, że w przypadku przekroczenia deklarowanej ilości materiałów zawierających azbest w trakcie demontażu nie będzie możliwości bezpłatnego odbioru ilości nadwyżkowej w roku 2016.

Osoby, które złożyły wnioski na usunięcie azbestu w 2015 r., a z których nieruchomości nie usunięto całej zadeklarowanej ilości azbestu proszone są o ponowne złożenie wniosku (na nowym formularzu) obejmującego pozostałą ilość wyrobów zawierających azbest. Jeśli inwestycja nie obejmuje nowego zakresu prac, ponowne zgłoszenie robót nie będzie konieczne. W takich przypadkach prosimy o bezpośredni kontakt z pracownikami Urzędu Gminy.    

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, właściciele nieruchomości nie mogą samodzielnie demontować wyrobów azbestowych.  Możliwe jest to jedynie przez wyspecjalizowaną firmę, posiadającą stosowne zezwolenie.

Przekazane przez Państwa dane kontaktowe będą wykorzystywane w całym okresie realizacji projektu w szczególności do umówienia terminów usunięcia azbestu.

Podkreślamy, że w całym okresie realizacji projektu pracownicy Urzędu Gminy w Deszcznie mogą skontrolować miejsca i deklarowaną ilość wyrobów zawierających azbest.  

Przypominamy, że gmina nie dofinansowuje zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego.   

O dalszych wymogach formalnych będą Państwo informowani na bieżąco w trakcie realizacji projektu.

Informacji o naborze wniosków udziela p. Hanna Kosim 95 728 76 61, pokój nr 10 w Urzędzie Gminy Deszczno.

Do pobrania:

  1.     Wniosek o udzielenie dofinansowania na wykonanie zadania polegającego na usunięciu wyrobów zawierających azbest na 2016 r.
  2.     Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
  3.     Zgłoszenie – wymiana pokrycia dachowego
  4.     Zgłoszenie – rozbiórka budynków

 

Uwaga! Ważne uzupełnienie informacji!

Osoby, które planują rozbiórkę obiektu muszą dołączyć dodatkowe dokumenty do zgłoszenia robót do Starostwa Powiatowego.

  • Zgłoszenie robót budowlanych – rozbiórka (NOWY DRUK)
  • opis rozbiórki (zakres i sposób wykonywania robót – opis przygotowywany przez Państwa)
  • zaświadczenie czy dana nieruchomość figuruje w rejestrze zabytków (stosowne zaświadczenie przed złożeniem dokumentów w Starostwie Powiatowym, trzeba uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Deszczno w pok. nr 7, tel. 95 72 87 658)




Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia